Január, február környékén kezdtem el a klikkerezéssel ismerkedni. Próbáltam minél több infót összegyűjteni, így akadtam rá a www.klikker.hu oldalra, illetve számos, hasznos videóra. Mivel Hubát előtte a "klasszikus" módszerrel tanítottam, ezért bele is estünk a sokak által emlegetett hibákba. Spontán elkapásnál Huba csak ült előttem, fogalma sem volt róla, hogy mit akarok... Na akkor jött a megvezetés. Ül, fekszik, marad már ment, mi az ami még hasznos?! Legyen a hopp, felugrani valahova... Az hasznos is lehet. A házunk mögött van két pingpongasztal. Sári olyan szépen fel tud rá ugrani (a barátnőm német vizslája), Huba meg olyankor mindig toporzékol. NA, de az elsőre talán túl nagy falat lett volna, így egy laposabb terméskövet választottunk. Jutalomfalatot húztam az orra előtt és szépen elkezdett felmászni a kőre, észre sem vett és már fent is volt, klikk/jutalom! Na, megy ez nekünk! Nem kellett sok, és már ment a pingpongasztal is. Aztán gondoltam, mi lenne, ha megtanítanám, hogy ne csak a hasára, de az oldalára is le tudjon feküdni. Jött a döglött kutya póz... ez is megvezetéssel. Amikor a hasán feküdt szépen elkezdtem húzni az orrától a jutifalatot, ő meg, ahogy követte szépen az oldalára dőlt, klikk/jutalom! Megcsináltunk belőle 3-szor 8-at, és aztán több napon keresztül gyakoroltuk, még jelszóra nem ment. Most ezt finomítjuk, és lassan tanuljuk a gurulást is.

Botond a zseni!

Mivel Bobó 6 hónaposan került hozzánk, ezért már az első nap eldöntöttem: jó kis klikker kutyát faragok belőle. Imád enni, szóval tökéletes alany! Nagyjából tudott ülni és néha-néha pacsit adni. Lassan három hónapja van nálunk...

Repertoár:

Ül; fekszik; pacsi: kézbe, lábra, jobb-bal; meghajlás; hopp;

Döglött kutya póz - Még nincs jelhez kötve, most tanuljuk.

Fel a mancsokat! - Még nincs jelhez kötve, most tanuljuk.

Amit már próbáltunk és ráérzett: gurulás, de így is nagyon hasonló a fekszik és a meghajlás, nem akarom bekavarni még plusz a gurulással. Jelenleg a döglött kutya pózt is szüneteltetem, pont ezen okokból.

Huba nem egy nagy kajás kutya, ezért nagyon lassan haladok vele... De Bobó jó hatással van rá. Féltékeny, ő is akar jutit, így ha Botonddal klikkelőset játszunk, akkor abból ő sem akar kimaradni. Most dolgozom rajta, hogy hogyan is tudok két kutyával egyszerre klikkerezni. Van egy jó pár tanács, egyelőre még kísérletezek.

A bejegyzés trackback címe:

https://hubavizsla.blog.hu/api/trackback/id/tr162205558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tarkakutya 2010.08.19. 15:14:43

Micsodaaaaa?! Már három hónapja nálatok van Bobó?? Mintha csak pár hete történt volna... Láthatóan jól érzi magát nálatok :)
A lovas sztori tényleg durva!

babavilag 2010.08.19. 23:32:34

Én is nézegettem a klikker dolgot, de én inkább maradtam a hagyományos módszernél. Viszont gratula az új tudáshoz, szépen haladnak a kutyák!

alex&dylan · http://labradorok.wordpress.com/ 2010.08.27. 22:59:12

Már régóta szemezgetek a klikkerrel, de most meggyőztél, mi is megpróbáljuk a kicsi Dylannél. Köszönöm a klikker.hu tippet!

Hubavizsla · http://hubavizsla.blog.hu 2010.08.27. 23:18:36

@alexlabrador:

Nagyon szívesen, majd írj a fejleményekről! :)
süti beállítások módosítása